Tips & Tricks voor SprutCAM

Pick and place in SprutCAM 15

Pick and place in SprutCAM 15

De pick and place bewerking laat toe om een werkstuk met de machine te gaan verplaatsen. Dit kan gebruikt worden in combinatie met bijvoorbeeld een freesprogramma of als onderdeel binnen een bewerkings-cel.

Lees meer
Combineren van parts in SprutCAM 15

Combineren van parts in SprutCAM 15

Met Fixtures kunnen verschillende soorten opspangereedschap aan de machine toegevoegd worden. Handig is dat de onderdelen van deze fixtures makkelijk beweegbaar zijn en blijven.

Lees meer
3D CAD in SprutCAM 15

3D CAD in SprutCAM 15

Met de 3D CAD-functie kan je 3D-ontwerpen maken met behulp van Sketch, Extrude en Revolve. Er zijn twee fasen in het ontwerpen. De eerste is het tekenen (2D) en de tweede is het ruimtelijk (3D) maken van deze tekening.

Lees meer
2D contouring in SprutCAM

2D contouring in SprutCAM

2D contouring is ontworpen voor de bewerking langs horizontale contouren of curveprojecties op het horizontale vlak, de cilinder of de omwentelingsfiguur. De bewerking in combinatie met de parameter "Gereedschapscontactpunt" maakt het mogelijk om eenvoudig afschuiningen op de werkstukken te maken.

Lees meer
Je werkstuk ruwen in SprutCAM met de roughing waterline

Je werkstuk ruwen in SprutCAM met de roughing waterline

De strategie 'Roughing Waterline' verwijdert alle overtollig materiaal van het werkstuk. Het materiaal wordt laag voor laag weggehaald met horizontale bewegingen van het gereedschap.

Lees meer
Je eerste project in SprutCAM: hoe begin je eraan?

Je eerste project in SprutCAM: hoe begin je eraan?

Het is zover: je gaat starten met je eerste project in SprutCAM. Bij het opmaken van een SprutCAM project is het de bedoeling om de tabbladen Model, Machining en Simulation in deze volgorde te behandelen.

Lees meer
.